Dec 27, 2009

950 Years - Vilchband

I got up early this morning to start the first painting, the church in Vilchband. I chose this one to start, since it has the least amount of trees, which I always find hard to paint. Here is a view of my studio, it's a sunroom glassed in on 3 sides in the back of my house. It is freezing today (about 50 degrees), and I was chilled. At least Gunner kept me company.
Ich stand frueh heute auf, um mich an das erste Gemaelde zu wagen, die Kirche in Vilchband. Ich waehlte dieses Motiv als erstes, da es die wenigsten Baeume hat... Ich male Architektur und Gebaeude lieber als Baueme, die ich sehr schwer finde. Hier ist ein Blick auf meine Staffelei in meinem Studio - ein Wintergarten, der auf 3 Seiten verglast ist. Heute ist es leider sehr, sehr kalt, nur 11 Grad, und ich fror ziemlich, mit dem kalten Zementboden... wenigstens leistete Gunner mir ein bisschen Gesellschaft.


My utensils ready to go, palette with about 7 colors (I don't use a lot of different colors as to keep the color harmony), a couple of brushes and palette knives, turpentine and some coffee.
Meine Utensilien neben der Staffelei, und natuerlich heisser Kaffee.

1. Shadows laid in with dark blue. Schatten mit Dunkelblau festgehalten.

2. A bit more color added overall to establish the color pattern. Ein bisschen mehr Farbe ueber das ganze Gemaelde hinzugefuegt.

3. After 2 hours I got too chilled and decided to stop. The bottom right is pretty much done. The whole painting is almost half-way completed. Til later! Nach 2 Stunden hoerte ich hier auf, da es mir viel zu kalt war. Unten rechts ist ziemlich fertig. Das ganze Gemaelde ist fast halb-fertig zu diesem Zeitpunkt. Details kommen ganz am Schluss... Bis spaeter!

No comments: