Dec 2, 2016

Some news at the end of the year

Hello everybody. Here are some news that I wanted to share.
Hallihallo ihr alle! Hier sind ein paar Neuigkeiten, die ich euch erzaehlen will.

I got notified that Disney is changing up their Spring and Garden Festival in the coming years, and will be discontinuing the plein air artists' participation. How sad! It was so nice to go there in the spring and interact with the tourists while painting. Not to mention the great room and board! Oh well...
Ich bekam einen Anruf und eine Email, dass Disney das Spring and Garden Festival nun aendern werden, und ab jetzt keine Plein Air Maler mehr einladen werden. Wie traurig! Es war immer so schoen, im Fruehlung dort zu malen und mit den Touristen zu schwatzen. Ganz abgesehen von der tollen Unterkunft und Verspeisung! Nun ja... 

So something else opened up instead! I was accepted into the Winter Park Paintout! Yippee! Click on the link to check it out, but unfortunately it still shows the artists and gallery from this year.
But I am really excited, it is a very prestigious event, and I am so happy I made it - which is solely based on your artwork! I will of course write about it when it comes about.
Doch nun hat sich eine andere Tuer fuer mich geoeffnet! Ich wurden in den Winter Park Paintout akzeptiert. Klickt auf den Link, doch leider stehen immer noch die Bilder und Maler von 2016 dort. Ich bin total begeistert, denn dies ist ein sehr angesehenes Event und ich bin so happy, dass ich es endlich reingeschafft habe. Man wird auf Grund von seinen Werken akzeptiert! Ich werde dann im April natuerlich darueber genauenst berichten...

____________________________________

Here is my newest painting, it's mixed media with acrylics, black gesso, ink, pastels, and gold leaf. I am showing the progress in the first 3 pictures, and also the final painting in 4 various lighting situations, because the gold leaf effect changes with every angle you view it at.
Und hier ist mein neuestes Gemaelde. Mixed Media mit Acryl-Farben, schwarzer Tusche, Pastell und Goldblatt. Ich zeige den Vorgang in den ersten 3 Bildern, und dann das fertige Gemaelde, in vier verschiedenen Lichtsituationen, da sich das Goldblatt total anders zeigt, je nachdem von welchem Winkel man es anschaut.




I Dream of Venice  - Mixed Media on cradled birchwood 20"x20"  

Thanks for viewing my art!
Danke fuer's Angucken!
Ruth

No comments: