Mar 11, 2017

Featured Artist!

Hello again!
This week we had a great live drawing evening again with Pattie. Here are my favorite poses of her, mot of them again with the Chinese bamboo brush and waterproof ink. I usually pencil in the pose lightly, then draw over it with the ink. There is no erasing or forgiveness with this medium! The paper soaks it up immediately. That's why I like it so much, you have to have a light touch, and sometimes the ink runs together with previous wet layers, and sometimes you get those wonderful hard edges. With more practice I can control this more... These are all 20-minute poses.
Hallo schon wieder!
Diese Woche hatten wir wieder eine gute Sketch-Session mit Pattie. Hier sind meine Lieblingsposen von ihr, die meisten wieder mit dem Chinesischen Bamboo-Pinsel in wasserfester Tusche gemalt. Ich zeichne die Pose sehr leicht mit Bleistift, dann gehe ich leicht drueber mit Tusche. Mit dieser Methode gibt es keine Zeit fuer Fehler! Das Papier nimmt die Tusche gleich auf, deswegen mag ich dieses Zeichnen so sehr. Man braucht eine sehr leichte Handhabung, und manchmal mischt sich die Tusche mit einer frueheren, noch nassen Schicht, und manchmal kriegt man diese tollen, harten Raender. Mit mehr Uebung kann ich das noch mehr kontrollieren und bekommen, was ich will... (Dies sind alle 20-minuetige Posen)


My favorite of all time. Meine allerliebste beste Zeichnung.

This last one is pencil. Dies ist Bleistift.


SPECIAL NOTE! In addition, Pattie, our very professional model, finished her website, where she includes some very cool blog write-ups about some of the artists that capture her during the modeling sessions. She featured me last week! Read all about it here.
Und hier noch eine Neuigkeite, Pattie, unser sehr professionelles Modell, hat ihre Website angefangen, wo sie in ihrem Blog auch ueber einige von uns Kuenstlern schreibt, die sie regelmaessig auf die Leinwand bannen. Letzte Woch war ich dran! Hier koennt Ihr's lesen.

Ruth

No comments: